25 juli 2017

Thema gemeenteraadsverkiezingen bekend

Thema gemeenteraadsverkiezingen bekend!

In de politiek is woord houden niet altijd vanzelfsprekend. De SGP Overbetuwe hecht echter veel waarde aan “Woord houden”. Voor de SGP Overbetuwe betekent dit dat we de Bijbel, Gods Woord, in het openbaar bestuur willen hanteren en gebruiken. Alleen als wij normen en waarden die gegrond zijn op de Bijbel vasthouden, zal er toekomst voor ons en onze gemeente zijn. Onze Schepper heeft beloofd dat Hij het houden van Zijn geboden wil zegenen.

God zelf leert ons dat een overheid de roeping heeft om het beleid te toetsen aan de Bijbel. Dit houdt in bevorderen wat naar Zijn Woord is, zoals dit is samengevat in de Tien Geboden. De Heere Jezus zelf heeft dit nog eens samengevat met de woorden “U zult de Heere, uw God, liefhebben met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand , en met geheel uw kracht. Dit is het eerste en grote gebod en het tweede daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als u zelf”. Dit is voor de SGP Overbetuwe ‘De Kern’. Alleen als wij dit Woord handhaven in de politiek kan er verwachting voor ons en onze gemeente zijn.  Dit is de reden voor de SGP Overbetuwe om opnieuw mee te doen met de komende gemeenteraadsverkiezingen, met als thema:

“Voor de Kern”

De komende tijd zullen we met enige regelmaat een aantal stukjes op de website plaatsen om uit te leggen wat dit in de praktijk betekent.

Is deze Kern vanuit Gods Woord voor u ook zo belangrijk, steun ons met uw gebed en met uw stem D.V.